Wat doe ik als ik (toekomstige) betalingsproblemen heb en de bank wil mij niet te woord staan?
Wanneer je betalingsproblemen hebt of verwacht, is het goed om contact te zoeken met de geldverstrekker. Kijk eens op hun website. Daar staat vaak informatie over hulp bij betalingsproblemen. Misschien kun je op deze manier wel met de geldverstrekker in contact komen.
Schriftelijk contact
Lukt het niet om contact te krijgen met de geldverstrekker, dan is het goed om een brief te sturen. Laat zien dat je serieus bent. Voeg aan je brief een overzicht toe van jouw inkomsten en uitgaven. Geef ook aan welke ideeën jij hebt om de problemen te kunnen oplossen.
Klachtenprocedure AFM
Reageert de geldverstrekker ook niet op deze brief, dan kun je een klacht indienen. Op de website van de vind je informatie over hoe je de klacht kunt indienen.
Aandachtspunten
Heb je een hypotheek met en kom je niet in contact met de geldverstrekker? Bel dan met NHG om hulp te vragen. NHG vindt het belangrijk dat je geholpen wordt bij (toekomstige) betalingsproblemen.