Onderzoek gestart naar ervaringen met VvE beheerders
Dagelijks ontvangt Vereniging Eigen Huis meldingen en vragen van appartementseigenaren over hun beheerders. Daarom start de vereniging een onderzoek. Appartementseigenaren kunnen hun negatieve en positieve ervaringen opsturen. Ook is de vereniging benieuwd naar contracten met beheerders.
Als appartementseigenaar ben je automatisch lid van de Vereniging van Eigenaars (VvE). De VvE is verantwoordelijk voor het onderhoud en de verduurzaming van het pand. Veel VvE's schakelen een beheerder in om hen te helpen met het voeren van de administratie, het organiseren van vergaderingen en het plannen van onderhoud. Beheerders vervullen dus een nuttige functie voor VvE’s. Toch ontvangt de vereniging dagelijks signalen van VvE’s die ontevreden zijn over hun beheerder. Afgelopen week schreef het Algemeen Dagblad nog over een beheerder die meer dan 100.000 euro van VvE's zou hebben verduisterd. Hoe kon dit gebeuren? En nog belangrijker: hoe voorkom je het?
Onderzoek
Steven Wayenberg, belangenbehartiger bij Vereniging Eigen Huis, roept appartementseigenaren en bestuurders op zowel goede als slechte ervaringen en overeenkomsten te delen via de bovenstaande knop.
“Met de uitkomsten willen we een informatiepakket creëren met adviezen voor een goede samenwerking tussen VvE’s en beheerders. Ook beheerders kunnen natuurlijk hun tips en overeenkomst delen.”
Het meldpunt is inmiddels gesloten. Dank voor alle inzendingen. Mocht je ons toch nog willen bereiken, dan kan dat via onze contactpagina.